Canular n°18 - 2 - Pièces de Charles-Simon Favart

Niveau moyen

Retrouvez les véritables titres des pièces de Favart. Attention aux pièges tendus par notre farceur de service !

Les Deux Tunnels
La Poire de Bezons
Le Cale-bourgeois
La Chercheuse de cris
La Fête des Saints Clous
Le Prix de sa terre
L'Hippo. est par ici
Le Toc de village
Noix de cajou
Les Mamours à la noix
Cimetière assiégé
Menhir et Beurette
Les Dindes dansantes
Crouton et Rosette
Les Amours de Baston et Bas-se-tiennent
La Serre vante mes tresses
Minette à la tour
Les Trois Soutanes ou Soliman fécond
Aneth et Lupin
L'Onglet à bords doux
La Fée Prunelle ou Ce qui plaît aux cames
La Rombière de Salency
Le Bel Larsen


Réponses ci-dessous. Answers below.

1734 : Les Deux Jumelles
1735 : La Foire de Bezons
1738 : Le Bal bourgeois
1741 : La Chercheuse d'esprit
1741 : La Fête de Saint-Cloud
1742 : Le Prix de Cythère
1742 : Hippolyte et Aricie
1743 : Le Coq de village
1744 : Acajou
1747 : Les Amours grivois
1748 : Cythère assiégée
1750 : Zéphire et Fleurette
1751 : Les Indes dansantes
1753 : Raton et Rosette
1753 : Les Amours de Bastien et Bastienne
1755 : La Servante maîtresse
1755 : Ninette à la cour
1761 : Les Trois Sultanes ou Soliman Second
1762 : Annette et Lubin
1763 : L'Anglais à Bordeaux
1765 : La Fée Urgèle ou Ce qui plaît aux dames
1769 : La Rosière de Salency
1773 : La Belle Arsène

Sabine Chaouche
03/31/2017

Publication: "Creation and Economy of Stage Costumes. 16th-19th century" ed by Sabine Chaouche

Publication type: Journal
Editor: Chaouche (Sabine)
Abstract: European Drama and Performance Studies is a journal devoted to the history of performing arts. Thematic issues are published in French and/or English.
Number of pages: 375
Parution: 07-05-2023
Journal: European Drama and Performance Studies, n° 20

Ce volume fait découvrir au lecteur un atelier souvent méconnu : celui des costumes de théâtre sous l’Ancien Régime. Il met en lumière les différents métiers relatifs à la fabrication des tenues des acteurs, l’univers des marchands ainsi que les coûts liés aux commandes de textiles ou de vêtements. Cet ouvrage redonne une place centrale à l’archive, et plus particulièrement aux sources méconnues que sont les factures des tailleurs, des perruquiers ou d’autres fournisseurs tels que les drapiers, les merciers, les plumassiers, les bonnetiers etc. Il met en lumière à travers les huit articles et annexes qui le composent, un pan de l’histoire du costume de scène longtemps délaissé.


classiques-garnier.com/european-drama-and-performance-studies-2023-1-n-20-creation-and-economy-of-stage-costumes-16th19th-century-en.html

Sabine Chaouche
10/14/2023

Gallery

Gallery
Thursday, January 5th 2012
Read 790 times

Publication: Zais, Graham Sadler (ed.)




Ballet heroïque en un prologue et quatre actes
Livret de Louis de Cahusac
Édition de Graham Sadler. Opera Omnia Rameau, IV/15
Société Jean-Philippe Rameau/Bärenreiter-Verlag 2011. BA 8856.


Publication: Zais, Graham Sadler (ed.)
Full score € 348.
Vocal score (Réduction clavier-chant) BA 8856a € 49.95
Symphonies extraites de Zaïs. BA 7564 in Full score € 29,95,
Performance material available on hire (Alkor).
https://www.baerenreiter.com/en/spotlight-on/gesamt-und-werkausgaben/rameau-jean-philippe/


Zaïs was Rameau’s first full-length opera devoted entirely to la féerie – the enchanted world of middle-eastern myth, with its genies and fantastical aerial beings. Premiered at the Paris Opéra in 1748, it was much praised for the strength, elegance and diversity of its music and for the grace of its ballets. Although Louis de Cahusac’s libretto came in for criticism, this delightful work proved extremely popular: it was revived at the Opéra in 1761 and 1769, notching up over 100 performances during a period of more than two decades.

Zaïs was also one of Rameau’s first works to articulate themes and symbols connected with Freemasonry. The trials by ordeal, the use of a talisman and Cupid’s gift of universal love and happiness have an obvious masonic orientation, as does the prominent symbolism of the four elements (Air, Earth, Fire and Water) and their emergence from Chaos.

Graham Sadler’s critical edition is dedicated to Gustav Leonhardt, whose complete recording of Zaïs (1977) did so much to demonstrate the outstanding musical quality of this opera.

Source: ACRAS

Sabine Chaouche



News

Share this website


Newsletter subscription