Canular n°18 - 2 - Pièces de Charles-Simon Favart

Niveau moyen

Retrouvez les véritables titres des pièces de Favart. Attention aux pièges tendus par notre farceur de service !

Les Deux Tunnels
La Poire de Bezons
Le Cale-bourgeois
La Chercheuse de cris
La Fête des Saints Clous
Le Prix de sa terre
L'Hippo. est par ici
Le Toc de village
Noix de cajou
Les Mamours à la noix
Cimetière assiégé
Menhir et Beurette
Les Dindes dansantes
Crouton et Rosette
Les Amours de Baston et Bas-se-tiennent
La Serre vante mes tresses
Minette à la tour
Les Trois Soutanes ou Soliman fécond
Aneth et Lupin
L'Onglet à bords doux
La Fée Prunelle ou Ce qui plaît aux cames
La Rombière de Salency
Le Bel Larsen


Réponses ci-dessous. Answers below.

1734 : Les Deux Jumelles
1735 : La Foire de Bezons
1738 : Le Bal bourgeois
1741 : La Chercheuse d'esprit
1741 : La Fête de Saint-Cloud
1742 : Le Prix de Cythère
1742 : Hippolyte et Aricie
1743 : Le Coq de village
1744 : Acajou
1747 : Les Amours grivois
1748 : Cythère assiégée
1750 : Zéphire et Fleurette
1751 : Les Indes dansantes
1753 : Raton et Rosette
1753 : Les Amours de Bastien et Bastienne
1755 : La Servante maîtresse
1755 : Ninette à la cour
1761 : Les Trois Sultanes ou Soliman Second
1762 : Annette et Lubin
1763 : L'Anglais à Bordeaux
1765 : La Fée Urgèle ou Ce qui plaît aux dames
1769 : La Rosière de Salency
1773 : La Belle Arsène

Sabine Chaouche
03/31/2017

Publication: "Creation and Economy of Stage Costumes. 16th-19th century" ed by Sabine Chaouche

Publication type: Journal
Editor: Chaouche (Sabine)
Abstract: European Drama and Performance Studies is a journal devoted to the history of performing arts. Thematic issues are published in French and/or English.
Number of pages: 375
Parution: 07-05-2023
Journal: European Drama and Performance Studies, n° 20

Ce volume fait découvrir au lecteur un atelier souvent méconnu : celui des costumes de théâtre sous l’Ancien Régime. Il met en lumière les différents métiers relatifs à la fabrication des tenues des acteurs, l’univers des marchands ainsi que les coûts liés aux commandes de textiles ou de vêtements. Cet ouvrage redonne une place centrale à l’archive, et plus particulièrement aux sources méconnues que sont les factures des tailleurs, des perruquiers ou d’autres fournisseurs tels que les drapiers, les merciers, les plumassiers, les bonnetiers etc. Il met en lumière à travers les huit articles et annexes qui le composent, un pan de l’histoire du costume de scène longtemps délaissé.


classiques-garnier.com/european-drama-and-performance-studies-2023-1-n-20-creation-and-economy-of-stage-costumes-16th19th-century-en.html

Sabine Chaouche
10/14/2023

Gallery

Gallery
Monday, February 14th 2011
Read 508 times

Baroque dance course for trained dancers with Irène Ginger from Compagnie L'Eventail.





Baroque dance course for trained dancers with Irène Ginger from Compagnie L'Eventail.
Stockholm Baroque Dancers are inviting professional/trained dancers to a baroque dance course with dancer and pedagogue Irène Ginger (Fr). The course is intended for dancers with an average experience of baroque dance and is being arranged in collaboration with the Royal College of Music in Stockholm and Conservatoire national supérieure de musiqu...e et de danse de Paris.

The course will include technique training and repertory dances (Rigaudon de la Paix and Sarabande pour homme, Feuillet 1700). Irène Ginger will also be engaged in musical rehearsals of the repertory dances with students from the Royal College of Music. On the last day of the course, dancers and musicians will meet to work on a common interpretation.

Wed 23 Feb, Balettakademien 10-12:30 and 13:30-16
Thu 24 Feb, Balettakademien 10-12:30 and 13:30-16
Fri 25 Feb, Royal College of Music 9-12 and 13-16

Price: 550 SEK

For questions and registration, please contact
Karin Modigh at karin.modigh@baroquedancers.se.

Flyer: http://www.baroquedancers.se/sidor/course_irene_ginger.pdf

Irène Ginger & Stockholm Baroque Dancers

Irène Ginger is a dancer and choreographer from Paris, and since 1989 member of Compagnie L'Eventail under the direction of Marie-Geneviève Massé. After a career as a classical and contemporary dancer, Irène started specializing in baroque dance in 1982. She has been a member of the companies Ris et Danceries 1982-1989 (chor. F. Lancelot), l’Eclat des Muses 1983-1992 (chor. C. Bayle), and is now working with Compagnie L’Eventail (chor. M.-G. Massé). Irène holds a dance teacher diploma and is teaching baroque dance at Conservatoire national supérieure de musique et de danse de Paris.

Stockholm Baroque Dancers is a company aspiring to give new relevance and life to the different dance forms of the baroque, while re-establishing the link between them and music, singing, and theatre. Moreover, we hope to allow room for new creations, inspired by and based on the baroque aesthetic. Stockholm Baroque Dancers are involved in artistic, educational, and research activities.

With thanks to the French embassy.

sc - ACRAS



News

Share this website


Newsletter subscription