Canular n°21 - 3 - Pièces de Plaute

Niveau : difficile

Retrouvez les véritables titres des pièces de Plaute. Attention aux pièges tendus par notre farceur de service !



L'Amphi triomphe
La Comédie des mânes
L'Arthrite à l'annulaire
Les Baksheeshs
Les Califes
Elastina ou l'étireur de corps
La Cafèt'
Le Paramythe
"Et pis" dit Guss
Les Mémères
Le Charmant
Le Seul Dard fanfaron
La Psalmodie de Brantôme
L'Oeil perçant
Le Petit Cartable grivois
Le Pasteur
Le Corsage
Minus
Les Trois Ecumes
Le Futal


Réponses ci-dessous. Answers below.

Canular n°21 - 3 - Pièces de Plaute
Amphitryon
La Comédie des ânes
La Marmite ou l'Aululaire
Les Bacchides
Les Captifs
Casina ou les Tireurs de sort
La Cassette
Le Parasite
Epidicus
Les Ménechmes
Le Marchand
Le Soldat fanfaron
La Comédie du fantôme (Le Revenant)
Le Persan
Le Petit Carthaginois
L'Imposteur
Le Cordage
Stichus
Les Trois Ecus
Le Brutal




Sabine Chaouche
04/27/2017

European Drama and Performance Studies - list of publications

Published:
N°1 - Le Développement du "grand spectacle" en France: Politiques, gestions, innovations. 1715-1864 - 2013 - 1
N°2 - L'Eloquence du silence. Dramaturgie du non-dit sur la scène théâtrale des XVIIe et XVIIIe siècles - 2014 - 1
N°3 - Le document iconographique dans son contexte : le hors-champ des images du spectacle - 2014 - 2
N°4 - Dance and the Dutch Republic - 2015 - 1
N°5 - Consuming Female Performers (from the 1850s to the 1950s) - 2015 - 2
N°6 - Shakespeare en scène, hier et aujourd'hui - 2016 - 1
N°7 - Le Suicide au théâtre - 2016 - 2
N°8 - Danse et morale, une approche généalogique/Dance and Morality : a diachronic historical approach 2017-1
[HS 1] - Déjouer l'injouable : la scène contemporaine à l'épreuve de l'impossible 2017
N°9 - Écrire pour la scène : auteurs de théâtre (XVe-XVIIIe siècles) 2017-2
N°10 - Masculinité et théâtre. 2018-1
N°11 - Le théâtre au collège. 2018-2
N°12 - Saluts, rappels et fins de spectacle (xixe-xxie siècles) 2019-1
N°13 - The Stage and Its Creative Processes. c16-c21 2019-2 - vol. 1
N°14 - The Stage and Its Creative Processes. c16-c21 2020-1 - vol. 2

Sabine Chaouche
05/21/2017

Canular n°20 - 2 - Pièces de Sophocle

Niveau moyen

Retrouvez les véritables titres des pièces de Sophocle. Attention aux pièges tendus par notre farceur de service !

Tampax
Anti-gnôme
Les Trolls qui viennent
Vieux type roi
Les Spectres
File l'octet
Le Zip à colonnes
Les Piliers


Réponses ci-dessous. Answers below.

Canular n°20 - 2 - Pièces de Sophocle
Ajax
Antigone
Les Trachiniennes
Oedipe roi
Electre
Philoctète
Oedipe à Colone
Les Limiers

Sabine Chaouche
04/27/2017

Canular n°22 - 2 - Pièces d'Aristophane

Niveau : moyen

Retrouvez les véritables titres des pièces d'Aristophane. Attention aux pièges tendus par notre farceur de service !

Les Acharnés
Les Caves alliées
Les Buées
Les Guêpières
Les Oies d'eau
Les Thermo-souris
L'Aigre Nouille



Réponses ci-desous! Answers below!

Canular n°22 - 2 - Pièces d'Aristophane
Les Acharniens
Les Cavaliers
Les Nuées
Les Guêpes
Les Oiseaux
Les Thesmophories
Les Grenouilles

Sabine Chaouche
05/09/2017

Gallery
Friday, April 27th 2012
Read 495 times

Training: Baroque dance course with Irène Ginger at Burg Rothenfels 3 - 6 June 2012




Stage de Danse Baroque
“Les voyages d'une Reine”
Le Menuet à Paris, Londres et Leipzig
du 3 au 6 Juin 2012
Burg Rothenfels am Main (DE)

"Travels of a Queen"
The Minuet in Paris, London and Leipzig
3 - 6 June 2012
Burg Rothenfels am Main


Training: Baroque dance course with Irène Ginger at Burg Rothenfels 3 - 6 June 2012
Apart from the Minuet and its various forms in France, England and Germany, the course also centers around the general differences in style between these countries during the first half of the eightteenth century. This highly interesting subject is very rarely found in baroque dance classes, so, every baroque dance enthusiast, whether amateur of professional, is invited to join this course. The teaching level is for advanced students.

Our teacher, Irène Ginger, is one of the most renowned baroque dancers and dance teachers in Europe, she has worked for decades with companies like "Ris et Danceries", "L'Eclat des Muses" and "L'Eventail". She also works as researcher and published e.g. at the "Colloque Jean Noverre", Paris, 2010. Now, she teaches at the Conservatoire National Superieur de Musique et de Danse in Paris. She is supported on Tuesday by Hubert Hazebroucq, another well known French dancer and dance researcher, who has worked especially with German dance sources of the 17th and 18th century.

In the attachment, you find a (German) invitation sheet. Below, I give you the necessary information for the enrolement. The course is ideal for everybody, who plans to come to the 3rd International Rothenfels Dance Symposium from 6 - 10 June at Burg Rothenfels.

Course number: 225

Begins: Sunday, 3 June 2012, with dinner at 6:30 pm.
Ends: Wednesday, 6 June 2012 with lunch at 12:15 pm

Registration fee: 110.- Euro (regular) / 70.- Euro (students)

Accomodation and meals per person for the entire course:
Single room: 168.- Euro; Double room: 148.- Euro;
Quadruple room: 131.- Euro; Dormitory room: 106.- Euro (Students)

Registration may be made by mail or Internet.
Send your registration to:

Verwaltung Burg Rothenfels
D-97851 Rothenfels
Tel: +49-9393-99999 (the administration staff speaks English)
Fax: +49-9393-99997
Email: verwaltung@burg-rothenfels.de

Web: www.burg-rothefels.de
direct link for registration:
http://www.burg-rothenfels.de/bp.html?&cHash=ce69762106a59128bbe8993be612e7c7&vuid=135

If you have any questions, don't hesitate to contact me:

Markus Lehner
Mühlfelder Str. 18b
D-8221 Herrsching
Tel: +49-8152-5248
Email: markus.lehner@online.de

Source: ACRAS

Sabine Chaouche





Share this website


Gallery

Headline video
Interview de Jean-Denis Monory, acteur et metteur en scène.
Posted by Sabine Chaouche , on 03/01/2012 at 22:03

Newsletter subscription