Canular n°18 - 2 - Pièces de Charles-Simon Favart

Niveau moyen

Retrouvez les véritables titres des pièces de Favart. Attention aux pièges tendus par notre farceur de service !

Les Deux Tunnels
La Poire de Bezons
Le Cale-bourgeois
La Chercheuse de cris
La Fête des Saints Clous
Le Prix de sa terre
L'Hippo. est par ici
Le Toc de village
Noix de cajou
Les Mamours à la noix
Cimetière assiégé
Menhir et Beurette
Les Dindes dansantes
Crouton et Rosette
Les Amours de Baston et Bas-se-tiennent
La Serre vante mes tresses
Minette à la tour
Les Trois Soutanes ou Soliman fécond
Aneth et Lupin
L'Onglet à bords doux
La Fée Prunelle ou Ce qui plaît aux cames
La Rombière de Salency
Le Bel Larsen


Réponses ci-dessous. Answers below.

1734 : Les Deux Jumelles
1735 : La Foire de Bezons
1738 : Le Bal bourgeois
1741 : La Chercheuse d'esprit
1741 : La Fête de Saint-Cloud
1742 : Le Prix de Cythère
1742 : Hippolyte et Aricie
1743 : Le Coq de village
1744 : Acajou
1747 : Les Amours grivois
1748 : Cythère assiégée
1750 : Zéphire et Fleurette
1751 : Les Indes dansantes
1753 : Raton et Rosette
1753 : Les Amours de Bastien et Bastienne
1755 : La Servante maîtresse
1755 : Ninette à la cour
1761 : Les Trois Sultanes ou Soliman Second
1762 : Annette et Lubin
1763 : L'Anglais à Bordeaux
1765 : La Fée Urgèle ou Ce qui plaît aux dames
1769 : La Rosière de Salency
1773 : La Belle Arsène

Sabine Chaouche
03/31/2017

Publication: "Creation and Economy of Stage Costumes. 16th-19th century" ed by Sabine Chaouche

Publication type: Journal
Editor: Chaouche (Sabine)
Abstract: European Drama and Performance Studies is a journal devoted to the history of performing arts. Thematic issues are published in French and/or English.
Number of pages: 375
Parution: 07-05-2023
Journal: European Drama and Performance Studies, n° 20

Ce volume fait découvrir au lecteur un atelier souvent méconnu : celui des costumes de théâtre sous l’Ancien Régime. Il met en lumière les différents métiers relatifs à la fabrication des tenues des acteurs, l’univers des marchands ainsi que les coûts liés aux commandes de textiles ou de vêtements. Cet ouvrage redonne une place centrale à l’archive, et plus particulièrement aux sources méconnues que sont les factures des tailleurs, des perruquiers ou d’autres fournisseurs tels que les drapiers, les merciers, les plumassiers, les bonnetiers etc. Il met en lumière à travers les huit articles et annexes qui le composent, un pan de l’histoire du costume de scène longtemps délaissé.


classiques-garnier.com/european-drama-and-performance-studies-2023-1-n-20-creation-and-economy-of-stage-costumes-16th19th-century-en.html

Sabine Chaouche
10/14/2023

Gallery

Gallery
Sunday, March 25th 2012
Read 406 times

The 44th Early Music and Dance Course in Urbino July 20-29




EARLY DANCE COURSES


ITALIAN DANCE OF THE LATE 16th AND EARLY 17th CENTURIES (9-13)
Barbara Sparti

Intermediate-advanced and advanced levels
will include balletti of Caroso, Lupi, Negri and Santucci, the Canario, Ballo finale from Carallieri's Rappresentazione di Anima e di Corpo (1600)
Special attention will be given to step technique (as described in particular treatises), style and interpretation (the affects of different dances and dance types within a balletto), and musical questions
Reconstruction Barbara Sparti

3:00 pm – 4:30 pm intermediate-adavanced and advanced levels only
Will include Ballo from the final intermedio of the Pellegrina: Cavalieri’s 1587 “O che nuovo miracolo”
______
Lute accompaniment for main courses (9-13)—Uwe Grosser

ITALIAN DANCE OF THE LATE 16th AND EARLY 17th CENTURIES (9-13)
Lieven Baert

beginners and elementary levels
Introduction to the dances of Italy, France, Spain and England of the 16th and 17th centuries.
Technique, repertory of balletti and galliard variations of Fabritio Caroso, Cesare Negri and Ercole Santucci
Playford country dances and Measures of the Inns of Court (Ms.)
Spanish dances from Jacque


Afternoon Course (17-18:30)—Lieven Baert
Introduction to nineteenth-century dances: Waltz, Polka, Quadriglia, contradances, Mazurka….
All levels

French dance of the 17th and 18th centuries (Baroque dance) 9-13
intermediate and advanced level
Cecilia Gracio Moura

The choice of dances will depend on the technical level of the participants. Scores will be sent upon registration.
La musette de Callirhoé, Pécour; Le Branle allemand, PECOUR; Sarabande de Mr. Feuillet, Gigue de M. Feuillet


5-6:30 p.m.

French dance of the 17th and 18th centuries (Baroque dance)
Cecilia Gracio Moura

open to students of the morning class, to musicians and to those with experience in baroque dance
INTERMEDIATE LEVEL
Study of technique and style through the steps, arm movements and choreographic sequences of the dances that form the French suite
La Bacchante, PÉCOUR; La Bretagne, Pécour; Forlane pour deux femmes du Ballet des Fragments de M. Lully, chorégraphiée par G.L. Pécour 1704

For more details, inscription, complete programme of courses, see http://www.fima-online.org/
or write to Barbara Sparti at bsparti@mcllink.it

Source: ACRAS

Sabine Chaouche



News

Share this website


Newsletter subscription